Dobra reklama świąteczna? Wzruszająca, klimatyczna, z humorem i pomysłem. Wybraliśmy dla Was najlepsze świąteczne reklamy tego roku, które warto zobaczyć.
Już od dawna reklama to coś więcej niż prosty przekaz marketingowy. Dobre reklama nie sprzedaje, a kreuje. Markę, produkt, zachowania. Widać to zwłaszcza na przykładzie reklam bożonarodzeniowych. Coraz częściej stawia się na wzruszające spoty, będące niekiedy krótkometrażowymi filmami, w których na samym końcu pojawia się logo danej marki.
O ile za granicą tego typu spoty cieszą się popularnością od wielu lat, czego najlepszych przykładem jest oczekiwanie na nową reklamę sklepu John Lewis, o tyle w Polsce to wciąż nowość, choć za sprawą Allegro możemy liczyć na coraz więcej uroczych spotów w kolejnych latach. Oto najlepsze świąteczne reklamy tego roku. Kilku z nich z pewnością nie znacie.
Sainsbury’s
Sainsbury’s słynie z świątecznych reklam, więc co roku na nowy spot tej marki oczekuje wiele osób. W tym roku zamiast wzruszającej historii otrzymujemy świetną graficznie animację poklatkową w stylu musicalowym. Jej głównym bohaterem jest Dave, ciężko pracujący ojciec rodziny, który zdaje sobie sprawę, że najlepszym prezentem, jaki może dać innym, jest jego czas. Może nie wzrusza, ale robi duże wizualne wrażenie, a motyw muzyczny sprawia, że 3-minutowy film dobrze się ogląda.
John Lewis
Brytyjski sklep John Lewis to legenda reklam świątecznych. Zwykle nowe spoty mają premierę na antenach dużych stacji telewizyjnych już na początku listopada, a o dacie premiery spotu piszą nawet internetowe portale. W tym roku głównym bohaterem reklamy został bokser o imieniu Buster. Jego właściciele kupują córce na Święta trampolinę, a pies widzi dzikie zwierzęta, które na niej skaczą, marząc jednocześnie, by zrobić to samo. W końcu udaje mu się to w świąteczny dzień. Filmik trzyma wysoki poziom, ale moim zdaniem to najgorszy spot świąteczny marki John Lewis od lat, będący daleko w tyle za takimi działami jak chociażby reklama z pingwinem sprzed dwóch lat.
H&M
Wes Anderson to jeden z najbardziej charakterystycznych reżyserów na świecie. Jego stylu nie da się pomylić z niczym innym. Reżyser chętnie tworzy też filmy reklamowe. W tym roku wynajęty został przez H&M do stworzenia świątecznego spotu marki. Efekt? Całkiem niezły. Krótki film opowiada historię pasażerów pociągu, którzy jada do domu na Święta. Pociąg wpada w śniegową zaspę, ale jak się okazuje, to nie przeszkodzi załodze, na czele z Adrianem Brody’m w zorganizowaniu świątecznego przyjęcia. Całość sfilmowana w charakterystycznym, bajkowo-ironicznym stylu Andersona i z utworem „Little Drummer Boy” w tle.
Milka
Mało znany spot, a z pewnością zasługujący na wyróżnienie. Historia małego chłopca, który bardzo chce żeby już były Święta. Postanawia więc skonstruować wehikuł czasu, który przeniesie go w przyszłość. W końcu zamyka się w pokoju i uruchamia swój wehikuł. W tym samym czasie członkowie jego rodziny robią wszystko, by rzeczywiście stworzyć Święta – wyjadając czekoladki z kalendarza adwentowego, ubierając choinkę, pakując prezenty. Tak, że gdy chłopiec wychodzi z pokoju wydaje mu się, że naprawdę przeniósł się w czasie. Przyjemna historia zyskuje dzięki wyjątkowej baśniowej kreacji, niepozbawionej przy tym humoru.
Pornhub
Jak zareklamować portal z treściami dla dorosłych? Świąteczna reklama serwisu Pornhub udowadnia, że da się to zrobić z klasą i w całkiem niewymuszony sposób. Króciutki filmik pokazuje ludzi, którzy w Święta są wyjątkowi samotni. A co robić gdy jesteśmy samotni w Święta? Pornhub ma pewien pomysł, nietrudno chyba domyślić się jaki… Kreacja spotu jest naprawdę niezła i za sposób komunikacji należy się duży plus.
Marks & Spencer
Mój ulubiony tegoroczny spot. Opowiada historię Pani Mikołajowej, która, gdy mąż wyrusza do pracy, znajduje list od 6-letniego chłopca imieniem Jake. Ten w liście pisze o swojej starszej siostrze, która często na niego krzyczy. Jake kocha swoją siostrę, więc prosi Mikołaja o to, by przyniósł prezent właśnie dla niej. Jednak tego faktu dowiadujemy się dopiero na końcu reklamy. Mamy więc uroczą historię, plot-twist i świetny pomysł z wykorzystaniem postaci żony Mikołaja. Do tego wszystkiego w reklamie nie brakuje takich smaczków jak Pani Mikołajowa czytająca książkę „Fifty Shades of Red”.
Allegro
Chyba nikomu nie trzeba tej reklamy przedstawiać. Świąteczny spot Allegro opowiadający o starszym mężczyźnie, który uczy się angielskiego, by móc rozmawiać ze swoją wnuczką mieszkającą w Wielkiej Brytanii zrobił furorę na całym świecie. Dziennikarze orzekli, że to jedna z najlepszych tegorocznych reklam, która zostawia w cieniu spot John Lewis. To też pierwszy raz, gdy polska reklama stała się tak znana poza granicami naszego kraju.
Choć tradycja robienia uroczych świątecznych spotów jest w naszym kraju obecna raptem 2 lata, to możemy się spodziewać, że po tym roku takich spotów będzie coraz więcej. A najmocniej wszyscy będą czekać rzecz jasna na świąteczną reklamę Allegro, które ma szansę stać się polskim Johnem Lewisem.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Reklama to ciekawy temat. Słyszeliście o targach Remadays? Najbliższe odbędą się 15 lutego w Warszawie. Promują nowe trendy w marketingu i reklamie i organizują ciekawe konkursy branżowe. Byłam w tamtym roku i teraz też się wybieram ze znajomymi.
Serio nie macie juz o czym pisac tylko o reklamie? O czyms czego ludzie nienawidza i staraja sie blokowac na wszystkie mozliwe sposoby? 😀 Taki troche strzal w stope moim zdaniem, ale wiem, wiem „nie wazne co mowia wazne, ze o nas mowia”…
Może dlatego, że rzadko zdarzają się reklamy, które nie irytują i dlatego warto o nich pisać. 😉
Napisaliscie „Swiateczny spot allegro opowiadający „i” starszym mężczyźnie”
Dzięki, poprawione. 🙂