Mężczyźni kochają samochody. W żyłach niektórych zamiast krwi płynie benzyna. Co roku na licznych targach motoryzacyjnych są prezentowane modele, które mają zachwycać swoją innowacyjnością, ale i praktycznością, obiecując wprowadzenie do seryjnej produkcji. Poniżej znajdziecie 10 najciekawszych konceptów zaprezentowanych w 2014 roku. Ile z nich trafi na publiczne drogi? Czas pokaże.
Volvo Concept Estate
Volvo Concept Estate to jeden z trzech konceptów (obok Concept Coupe i Concept XC) zaprezentowanych na targach Genewa 2014, które wyznaczają nowy stylistyczny kierunek szwedzkiej marki. Elegancka limuzyna o nadwoziu typu Shooting Brake, nawiązuje do kultowego modelu P1800, zwłaszcza P1800ES. Estate ma 21-calowe felgi, LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T i tylne światła o charakterystycznym dla Volvo kształcie. Pod maską kryje się dwulitrowy silnik Drive-E o mocy ponad 300 KM, wsparty 70-konnym motorem elektrycznym.
Renault EOLAB
Renault EOLAB to koncepcyjny samochód zaprezentowany całkiem niedawno, na targach Paryż 2014. Zgrabna, nieco ponad 4-metrowa hybryda ma wystarczająco dużo miejsca dla 4 osób, przyspieszenie do 100 km/h w 9 sekund, a przy tym spalanie na poziomie 1l na 100 km i cenę typowego auta z segmentu B. To może być hit sprzedaży.
Lamborghini Asterion
Lamborghini Asterion to kolejny model zaprezentowany na targach w Paryżu 2014, którym producent supersportowych bolidów chce wkroczyć na rynek samochodów hybrydowych. Nadwozie kryje silnik V10 o pojemności 5,2 litra o mocy 610 KM. Obok niego znajduje się także „garnitur” elektryczny generujący łącznie moc ok. 300 KM, energię gromadząc w litowo-jonowych bateriach umieszczonych w środkowym tunelu. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h.
Infiniti Q80 Inspiration
Kolejny model pokazany na targach w Paryżu 2014. Infiniti Q80 Inspiration ma 5 m długości i 3-metrowy rozstaw osi. Samochód nie ma bocznych lusterek, które zakłócałyby jego charakterystyczny profil, a wyposażono go w przeszklony dach w kształcie kropli deszczu i portalowe drzwi. Nowy Infiniti ma być napędzany za pomocą hybrydowej, benzynowo-elektrycznej jednostki napędowej (V6 3,0l 450 KM + elektryczny silnik 100 KM).
Peugeot Quartz
Peugeot Quartz to futurystyczny crossover pokazany na wrześniowych tagrach motoryzacyjnych w Paryżu, który prawdopodobnie nigdy nie trafi do seryjnej produkcji. Samochód ma i-Cockpit zaprojektowany z myślą o potrzebach kierowcy, otwierane do góry, przeciwstawne drzwi i silnik 1,6 THP o mocy 270 KM opracowany przez Peugeot Sport i 170-konny 4-cylindrowy silnik benzynowy. Quartz to pierwszy samochód na świecie, w którym zastosowano tkaninę uzyskaną w procesie druku cyfrowego. Dzięki temu wymiar „eko” crossovera jest jeszcze bardziej dostrzegalny.
Nissan Pulsar Nismo
Wersja przedstawiona na Salonie Samochodowym w Paryżu była modelem koncepcyjnym, ale w niedalekiej przyszłości rasowy hot hatch trafi do produkcji seryjnej. Nismo ma muskularną sylwetkę, 19-calowe felgi aluminiowe, charakterystyczny tylny spojler z włókna węglowego i luksusowo wyposażone wnętrze. To, czego nie widać, to specjalnie dostrojone zawieszenie. Nissan podaje, że nastawy Nismo dopracowywano podczas prób na torze wyścigowym, dzięki czemu zmniejszył się prześwit. Nie ma informacji o zastosowanej jednostce napędowej – prawdopodobnie jest to turbodoładowany motor generujący 270 KM.
Volkswagen XL Sport
Volkswagen XL Sport to ekstremalnie ekologiczny sportowy samochód koncepcyjny, bazujący na pokazanym rok wcześniej modelu XL1, który trafił już do limitowanej produkcji. Samochód jest napędzany zmodyfikowaną jednostką V2, pochodzącą z… motocyklu Ducati 1199 Supeleggera. Auto waży zaledwie 890 kg i jest wyposażone w 200-konny silnik pozwalający na rozpędzenie się do 270 km/h. Mniej imponujące jest przyspieszenie – do „setki” 5,7 sekund. XL Sport to brat XL1, ma taką samą podstawę konstrukcyjną. Samochód powinien trafić do sprzedaży w 2016 roku.
Toyota FT-1
Toyota FT-1 to samochód, który podąża ścieżką z gry do rzeczywistości. FT-1 można pojeździć tylko w Gran Turismo 6 na konsoli PlayStation 3. Symbol FT-1 to skrót od „Future Toyota”. Samochód został zaprojektowany na potrzeby gry, ale przedstawiciele Toyoty sugerują, że następca kultowej Supry otrzyma design inspirowany FT1.
Kia GT4 Stinger
Kiedyś samochody marki Kia nie miały w sobie ani grama awangardy. Teraz jest inaczej, co potwierdza model GT4 Stinger, który ma trafić na rynek w 2016 r. Nadwozie auta prezentuje się efektownie i futurystycznie z każdej strony, a wnętrze jest nie mniej intrygujące. Pod maską Stingera kryje się 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o maksymalnej mocy 300 KM.
McLaren P1 GTR
W 1995 r. McLaren F1 GTR wygrał 24-godzinny wyścig LeMans. Nowo pokazany P1 GTR zamierza powtórzyć tamten sukces. Nowy GTR ma silnik o mocy 1000 KM współpracujący z motorem elektrycznym. Ich charakterystykę i stopień współpracy nastawiono na wyścigi. Korzystając z doświadczeń w F1, P1 GTR ma dopracowany docisk aerodynamiczny i Energy Recovery System pozwalający na chwilowe wykorzystanie zgromadzonej wcześniej mocy za pomocą jednego przycisku. McLaren chce wystawić model P1 GTR w wyścigu LeMans w dwudziestą rocznicę swojego ostatniego zwycięstwa.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Z wyglądu żaden nie wygląda na nowoczesny, wręcz przeciwnie, jak KAŻDY inny…
brak lusterek bocznych ? 🙂 jeszcze troszkę i bedzie brak opon :>