Nowe coupe Lexusa trafi do salonów już na początku przyszłego roku. W oczekiwaniu na tę rynkową premierę poznajemy kolejne szczegóły dotyczące flagowego sportowego auta japońskiego producenta samochodów klasy premium.
Napędy
Napęd Lexusa LC 500 stanowi pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 2UR-GSE z bezpośrednim wtryskiem paliwa D-4S – ulepszona jednostka znana z modeli RC F i GS F. Działaniem jego 32 zaworów steruje zoptymalizowany system VVT-i, umożliwiający również pracę w oszczędnym cyklu Atkinsona.
Silnik rozwija maksymalną moc 477,5 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 4800 obr./min, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Zastosowana skrzynia biegów to pierwsza w samochodzie luksusowym dziesięciobiegowa przekładnia automatyczna.
Hybrydowa jednostka napędowa Lexusa LC 500h wykorzystuje 24-zaworowy, 3,5 litrowy silnik V6 8GR-FXS o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 348 Nm przy 4900 obr./min współpracujący z silnikiem elektrycznym. Umieszczony za tylnymi siedzeniami litowo-jonowy akumulator trakcyjny o 84 ogniwach daje napięcie 310 V i jest o 20% mniejszy oraz o 20 kg lżejszy, niż akumulator NiMH o analogicznej pojemności.
Analogiczny efekt daje dziesięciobiegowa przekładnia w Lexusie LC 500, zestrojona tak, by zmiany przełożeń następowały rytmicznie i pozwalały optymalnie wykorzystać możliwości silnika. Auto będzie dostępne z 20-calowymi obręczami odlewanymi z aluminium albo 20- lub 21-calowymi kutymi obręczami aluminiowymi. Opony typu run-flat umożliwią przejechanie po utracie ciśnienia do 160 km z prędkością do 80 km/h.
Nowa platforma
Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.
W budowie nadwozia wykorzystano stal o wysokiej i bardzo wysokiej wytrzymałości, pokrywę silnika, błotniki i przednią ramę przestrzenną wykonano z aluminium. Aluminiowe są też zewnętrzne panele drzwi, zaś panele wewnętrzne to węglowy kompozyt CSMC (Carbon Fiber Reinforced Sheet Molding Compound) – w ten sposób uzyskano masę drzwi o 47% mniejszą, niż gdyby zrobiono je ze stali. Aluminiowe kolumny zawieszenia są dwukrotnie mocniejsze od konwencjonalnych, a przy tym są o 42% lżejsze.
Aby zachować niskie położenie maski znane z koncepcyjnego LF-LC, skonstruowano zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie przednie z górnymi wahaczami z kutego aluminium o podwójnych przegubach, zapewniających dokładne odwzorowanie ruchu dolnych wahaczy.
Komfort i bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie Lexusa LC stanowi dwunastogłośnikowy system audio firmy Pioneer z ośmiokanałowym wzmacniaczem klasy D. Cztery podwójne głośniki umieszczone są w słupkach A i C, dwa głośniki niskotonowe w drzwiach, głośnik średniotonowy w centralnej konsoli, a subwoofer z tyłu. Dla audiofilów przewidziano referencyjny system Mark Levinson z 13 głośnikami i 11-kanałowym wzmacniaczem klasy D o mocy 915 watów.
Lexus LC będzie standardowo zaopatrzony w pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, obejmujący m.in. system ochrony przedzderzeniowej, aktywny radarowy tempomat, system przeciwdziałania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Ciekawostką jest system automatycznie unoszący pokrywę silnika w racie kolizji z pieszym, co zmniejsza przeciwdziała odniesieniu przez niego poważniejszych obrażeń.
Lexus LC dostępny będzie w 12 kolorach, w tym dwóch nowych: Structural Blue (można go było zobaczyć podczas premiery modelu LC 500h) i oraz Flare Yellow. Do wyboru będą również cztery kolorystyki wnętrza.
Źródło: informacje prasowe ; Lexus.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.