Dzisiaj odbyła się polska premiera najnowszego sportowego coupé LC 500 w krakowskim salonie Lexusa. W kolejnych dniach samochód będzie można zobaczyć we wszystkich salonach w Polsce.
Na wstępie warto zacząć z „grubej rury”. Do napędu auta wykorzystano sprawdzony w większych, wyczynowych Lexusach RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy.
Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym. Dodatkowo, aby uzyskać optymalny rozkład mas między przodem i tyłem 52 do 48 procent, akumulator umieszczono w bagażniku. V8 i 21-calowe koła? To musi się podobać. 😉
Aby zminimalizować masę samochodu zbudowanego na nowej platformie GA-L, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium, zaś wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, a aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.
Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6.
Lexus LC 500 będzie kolejno prezentowany w następujących salonach: Lexus Kraków – 19.08 (piątek), Lexus Warszawa-Wola – 20.08 (sobota), Lexus Warszawa-Puławska – 21.08 (niedziela), Lexus Warszawa-Żerań – 22.08 (poniedziałek), Lexus Trójmiasto – 23.08 (wtorek), Lexus Szczecin – 24.08 (środa), Lexus Poznań – 25.08 (czwartek), Lexus Wrocław – 26.08 (piątek), Lexus Katowice – 27.08 (sobota), Lexus Łódź – 28.08 (niedziela).
Źródło: własne, informacje prasowe.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.