Terra Wind
Pływający kamper
Terra Wind to prototyp amfibii stworzony przez firmę Cool Amphibious Manufacturers International. Mimo że pojazd został zaprezentowany w 2003 r. to do dziś jest najprawdopodobniej jedynym na świecie pływającym kamperem. Prezentuje się majestatycznie, a co ważniejsze – zmieści się w nim cała rodzina.
Terra Wind na lądzie jest w stanie osiągnąć prędkość ok. 130 km/h, a po dotarciu do portu błyskawicznie jest w stanie zmienić się w luksusowy, pływający jacht. Jako że na pokładzie kampera znajduje się wszystko, co jest niezbędne do komfortowego życia (łącznie z kuchnią i toaletą), nie powinna nikogo dziwić cena pojazdu – aż 850000$.
WaterCar Panther
Wyjątkowo uniwersalny samochód
Kalifornijska firma WaterCar stworzyła amfibię Panther, pojazd przypominający Jeepa Wranglera. Napędzany sześciocylindrowym silnikiem Hondy VTEC V6 o pojemności 3,7 l, Panther radzi sobie równie dobrze na prostej drodze, akwenie wodnym, jak i nierównym terenie. To najbardziej uniwersalny samochód, jakiego można sobie wymarzyć.
Producent zapewnia, że Panther na wodzie wyciągnie maksymalnie 70 km/h, a na asfaltowej drodze 130 km/h. Co ciekawe, zamiana samochodu w motorówkę zajmuje zaledwie 15 sekund. Panther jest seryjnie sprzedawany w Stanach Zjednoczonych. Cena pojedynczego egzemplarza to w przeliczeniu 135000 zł.
Amphi-Ranger
Niemiecka amfibia
Amphi-Ranger to produkt niemieckiej myśli technologicznej. Ta wielozadaniowa amfibia przez wiele lat – od 1985 r. – poruszała się po drogach, bezdrożach i akwenach wodnych całego świata. Amphi-Ranger mógł pochwalić się charakterystyczną, surową stylistyką. Na przestrzeni lat pojawiło się całkiem sporo różnych iteracji Amphi-Rangera. Pod maską można było znaleźć m.in. czterocylindrowy silnik 2,0 l o mocy 100 KM, sześciocylindrowy 2,8 l o mocy 135 KM lub trzylitrowy V6 o mocy 145 KM.
Niemiecka amfibia była regularnie wykorzystywana nie tylko do celów rekreacyjnych. Amphi-Rangera używało wiele międzynarodowych jednostek policji czy straży przybrzeżnej. Pojazd powstał w oparciu o podwozie Volkswagena Itlisa. Mimo że na lądzie mógł poruszać się z prędkością 160 km/h, to na wodzie był w stanie osiągnąć jedynie 15 km/h.
Na ostatniej stronie przeczytacie między innymi o roadsterze Hydra Spyder i podwodnym kabriolecie Rinspeed sQuba.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.